Τα αρχικά ISO προκύπτουν από τις λέξεις International Organization for Standardization ή στα ελληνικά Διεθνής Οργανισμός Τυποποίησης. Πρόκειται για μια διεθνής οργάνωση δημιουργίας και έκδοσης προτύπων που αποτελείται από αντιπροσώπους των εθνικών οργανισμών τυποποίησης.
Τυποποιεί τον τρόπο που οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί λειτουργούν, παράγουν και εμπορεύονται τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Πρόκειται για επικύρωση τήρησης κάποιων στάνταρ, όσον αφορά διάφορα προϊόντα, διαδικασίες παραγωγής, υλικά κατασκευής , ποιότητες, οργανωτική δομής στην παραγωγή, κλπ.
Η πιστοποίηση ISO είναι η επαλήθευση και επικύρωση του ενός Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας. Αναλόγως με τις απαιτήσεις ενός η περισσότερων Προτύπων ένας οργανισμός μπορεί να διαθέτει για παράδειγμα ISO 9001, ISO 14001, ISO 22000, ISO 45001, ISO 27001 κλπ.
H βεβαιότητα ότι πρόκειται για μία επιχείρηση η οποία τηρεί όλα τα standards και ότι σε όλη την πορεία παραγωγής του προϊόντος, υπάρχει μία διασφάλιση ποιότητας σε ένα συγκεκριμένο τομέα.
Η πιστοποίηση δεν είναι υποχρεωτική εκτός και εάν το ορίζει κάποιο νομοθετικό πλαίσιο (για παράδειγμα σε ορισμένους τομείς υγείας). Επίσης για ορισμένους αγοραστές (Δημόσιοι Φορείς, Οργανισμοί, Επιχειρήσεις του Εξωτερικού) είναι απαραίτητη η ύπαρξη Πιστοποίησης σε συγκεκριμένα πεδία, προκειμένου να δεχτούν να προβούν σε αγορά/ συνεργασία από την εκάστοτε επιχείρηση.

Η πιστοποίηση ISO μπορεί να εφαρμοστεί σε όλους τους τύπους των επιχειρήσεων. Είναι επιλέξιμες όλες οι μορφές Επιχειρήσεων/ Φορέων Δημοσίου για να πιστοποιηθούν με ISO. Εφαρμόζεται σε οποιαδήποτε εταιρεία ή οργανισμό, ανεξαρτήτως μεγέθους, κλάδου δραστηριότητας, αριθμό απασχολούμενων ή επιπέδου διατιθέμενης τεχνογνωσίας.
Το ISO είναι παγκοσμίως αναγνωρισμένο και υπάρχει αναγνωσιμότητα παντού.
Η συμμόρφωση με τα πρότυπα ISO είναι μια προαιρετική πιστοποίηση, η οποία στοχεύει στη συνεχή βελτίωση. Βοηθάει στην οργάνωση και στην εναρμόνιση με την Νομοθεσία, όμως δεν αντικαθιστά κάποια άδεια λειτουργίας ή κάποιον κρατικό έλεγχο. Η πιστοποίηση ISO δεν είναι μία άδεια που επιτρέπει ή απαγορεύει μία δραστηριότητα.
Η απόκτηση της Πιστοποίησης δύναται να λάβει χώρα άμεσα, χωρίς καθυστερήσεις, εφόσον υπάρχουν οι προϋποθέσεις και μια ορθή επικοινωνία του Συμβούλου με την Επιχείρηση (κανονικές συνθήκες). Άλλωστε οι απαιτήσεις των ISO αναθεωρούνται συνεχώς προκειμένου να δύναται μια επιχείρηση να προχωρήσει άμεσα και απλά σε απόκτηση Πιστοποιήσεων. Για παράδειγμα στο νέο πρότυπο ISO 9001:2015 δεν υπάρχει υποχρέωση για μια επιχείρηση να τεκμηριώνει τα πάντα στις διεργασίες της ή οτιδήποτε σε έντυπη μορφή.
Υπό κανονικές συνθήκες μια επιχείρηση μπορεί να αποκτήσει Πιστοποίηση σε λιγότερο από 3 μήνες. Υπάρχουν ποικίλες μεταβλητές που επηρεάζουν την ταχύτητα του αποτελέσματος, όπως το μέγεθος της επιχείρησης, η πολυπλοκότητά του έγουν, η ύπαρξη επικοινωνίας, η αμεσότητα σε τυχόν αλλαγές που θα χρειαστούν κτλ.
Φυσικά και μπορεί μια επιχείρηση να αποκτήσει περισσότερες πιστοποιήσεις από μια. Αυτό εξαρτάται από τη φύση των αναγκών, ενώ η συνολική ανάπτυξη Προτύπων προσδίδει συνδυαστικά πλεονεκτήματα. Η ανάπτυξη ενός ενοποιημένου συστήματος διαχείρισης, ανάλογα με τις ανάγκες και απαιτήσεις μιας επιχείρησης, είναι συνήθης πρακτική.
Οι Διαπιστευμένοι Φορείς Πιστοποίησης είναι αυτοί που διενεργούν τις επιθεωρήσεις και παρέχουν τα Πιστοποιητικά (Certifications). Η Πιστοποίηση συνιστά τη βεβαίωση ότι η Επιχείρηση τηρεί κανόνες όσον αφορά τη διασφάλιση ποιότητας των προϊόντων ή των υπηρεσιών, τη διαχείριση, την παραγωγή, κλπ, και όσο συνεχίζει να τους τηρεί, τόσο έχει στην κατοχή της μία τέτοια πιστοποίηση.
Ένας Διαπιστευμένος Φορέας Πιστοποίησης ελέγχεται από τον ΕΣΥΔ (Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης) ώστε να είναι εγκεκριμένος από μία δημόσια αρχή. Οι Φορείς μπορεί να είναι Ελληνικοί ή από το Εξωτερικό. Λίστα με τους φορείς πιστοποίησης που είναι διαπιστευμένοι από το ΕΣΥΔ υπάρχουν στην ιστοσελίδα του ΕΣΥΔ, www.esyd.gr.
Το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (ΕΣΥΔ) έχει ορισθεί ως ο Εθνικός Οργανισμός Διαπίστευσης της Ελλάδας σύμφωνα και με τις απαιτήσεις του Άρθρου 4 του Κανονισμού (EK) αριθ. 765/2008 όπου κάθε κράτος μέλος ορίζει έναν και μόνο εθνικό οργανισμό διαπίστευσης.
Υπάρχει ένα αρχικό κόστος για την Συμβουλευτική Υποστήριξη και ένα αντίστοιχο κόστος για τον Φορέα που θα αναλάβει να διενεργήσει την Επιθεώρηση ώστε να παράσχει το Πιστοποιητικό Πιστοποίησης. Στη συνέχεια η διαδικασία αυτή επαναλαμβάνεται ετησίως.
Τα πιστοποιητικά συνήθως έχουν τριετή ισχύ, όπου κατά τη διάρκεια της περιόδου αυτής γίνονται ετήσιες επιθεωρήσεις/ ανανεώσεις. Μέσα στην 3ετία διενεργούνται δύο ετήσιες Επιθεωρήσεις Επιτήρησης του Συστήματος Διαχείρισης, όπως ακριβώς καθορίζεται από τους Κανονισμούς Διαπίστευσης. Πρίν από τη λήξη του πιστοποιητικού, διενεργείται επιθεώρηση επαναξιολόγησης με σκοπό την επανέκδοση του πιστοποιητικού για τα επόμενα τρία χρόνια.
Ένα πιστοποιητικό συνήθως (αναλόγως με το Φορέα Πιστοποίησης) ισχύει για 3 χρόνια, αλλά παραμένει ενεργό μόνο κατόπιν ετήσιων επιτηρήσεων, κάτι που συνεπάγεται ετήσιο επαναλαμβανόμενο κόστος.
Όλες οι εταιρείες μπορούν να πιστοποιηθούν με το κατάλληλο ISO. Μια εταιρεία παροχής υπηρεσιών κάλλιστα θα μπορούσε να πιστοποιηθεί κατά ISO 9001 (Ποιότητας), ISO 14001 (Περιβάλλον), ISO 27001 (Ασφάλεια Πληροφοριών), ISO 45001 (Υγεία & Ασφάλεια).
Μια εταιρεία τροφίμων καταρχήν θα επεδίωκε την πιστοποίηση στο ISO 22000 (Ασφάλεια τροφίμων) και στο ISO 9001 (Ποιότητα).
Μια εταιρεία ιατρικών ειδών θα χρειαζόταν την Βεβαίωση ΔΥ8Δ/1348/2004.

Η πιστοποίηση ISO βοηθά στην οργάνωση των διαδικασιών, στη μείωση λαθών και κόστους, στην αύξηση της εμπιστοσύνης των πελατών και στη βελτίωση της εικόνας της επιχείρησης στην αγορά. Παράλληλα, αποτελεί ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε προσφορές, διαγωνισμούς και συνεργασίες με μεγάλους πελάτες.
Δεν απαιτείται απαραίτητα ειδικό τμήμα ISO, αλλά είναι σημαντικό ορισμένα στελέχη να εκπαιδευτούν στις απαιτήσεις του Προτύπου και στις διαδικασίες που θα εφαρμόζονται. Συνήθως ορίζεται ένας Υπεύθυνος Συστήματος Διαχείρισης, ο οποίος συνεργάζεται με τον σύμβουλο για τη σωστή εφαρμογή και παρακολούθηση.
Σε περίπτωση που εντοπιστούν μη συμμορφώσεις, ο Φορέας Πιστοποίησης ζητά τη λήψη διορθωτικών ενεργειών εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος. Με τη σωστή καθοδήγηση, η επιχείρηση διορθώνει τα σημεία αυτά, τεκμηριώνει τις ενέργειες που έγιναν και στη συνέχεια προχωρά κανονικά στην ολοκλήρωση ή διατήρηση της πιστοποίησης.
Ο εξειδικευμένος σύμβουλος γνωρίζει σε βάθος τις απαιτήσεις των Προτύπων και προσαρμόζει το Σύστημα στις πραγματικές ανάγκες της επιχείρησης, χωρίς περιττή γραφειοκρατία. Έτσι μειώνεται ο χρόνος υλοποίησης, αποφεύγονται λάθη και εξασφαλίζεται ότι το σύστημα θα λειτουργεί πρακτικά και όχι μόνο «στα χαρτιά».
Η ομάδα μας αναλαμβάνει ολοκληρωμένα την προετοιμασία, την εφαρμογή και την υποστήριξη της επιχείρησής σας σε όλα τα στάδια της Πιστοποίησης. Συνδυάζουμε εμπειρία σε πολλούς κλάδους, πρακτική προσέγγιση χωρίς περιττή γραφειοκρατία και συνεχή καθοδήγηση μέχρι την επιτυχή έκδοση του Πιστοποιητικού από Διαπιστευμένο Φορέα.
Αρκεί να μας στείλετε ένα σύντομο μήνυμα ενδιαφέροντος ή να χρησιμοποιήσετε τη φόρμα Επικοινωνίας. Ένας σύμβουλος θα επικοινωνήσει μαζί σας, θα καταγράψει τις ανάγκες της επιχείρησης και θα σας προτείνει το κατάλληλο πλάνο ενεργειών, κόστους και χρόνου υλοποίησης, ώστε να προχωρήσετε οργανωμένα και με ασφάλεια.